CRM:stä myynnin tiedolla johtamisen työkaluksi

Olet varmasti kuullut Salesforcesta, mutta ehkä monen muun tavoin ajattelet sen olevan “vain” asiakasrekisteri tai CRM? Todellisuudessa Salesforce on paljon enemmän: se on alusta asiakaskohtaamisten hallintaan ja tiedolla johtamiseen.

Mitä kaikkea Salesforce siis on?

  • Salesforce on maailman johtava CRM-järjestelmä, jota käyttää esimerkiksi 99 Fortune 100 -yritystä.
  • Salesforce on mahdollista mukauttaa juuri sinun yrityksesi myyntiprosesseihin, mahdollistaen myynnin tavoitteellisen johtamisen tiedon avulla.
  • Salesforce on muutakin kuin myynnin CRM: se on alusta eri asiakaskohtaamisten hallintaan, jonka avulla hoituvat esimerkiksi markkinointi, asiakaspalvelu, kenttähuolto tai verkkokauppa.
  • Salesforce on myös maailman johtava low-code-alusta, mahdollistaen käytön laajentamisen esimerkiksi eri prosessien automatisointiin helposti.

Haluatko tietää lisää? Lue alta tai lataa ohesta opas.

Lataa tästä opas aiheesta

Lataa Matkaopas Salesforcen maailmaan täyttämällä lomake

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia

Tuo data myynnin johtamisen tueksi

Jos yrityksesi tavoitteena olisi kasvattaa liikevaihtoa 10 prosenttia viime vuodesta, miten tämä toteutuisi? Voisit käskeä myyjiä myymään 10 prosenttia enemmän, mutta tämä ei takaa vielä tulosten syntymistä. Jos myyjät vain yrittäisivät tehdä enemmän samoja asioita, tekemisen laatu luultavasti kärsisi.

Tavoitteet on kyettävä purkamaan tekemisen tasolle: paljon myydään nykyisille asiakkaille, paljon myyntisuppilosta löytyy tavaraa ja miten paljon tarvitaan uusia asiakkaita, jotta tavoitteeseen päästään? Miten monta tarjousta, myyntimahdollisuutta, asiakastapaamista ja liidiä tämä vaatii?

Hyvin suunniteltu ei kuitenkaan ole vielä edes aloitettu. Et voi johtaa tekemistä vain katsomalla myytyä määrää.

Hyvin suunniteltu ei kuitenkaan ole vielä edes aloitettu. Et voi johtaa tekemistä vain katsomalla myytyä määrää, vaan on varmistettava, että myyjät tekevät oikeita asioita riittävän paljon, oikeaan suuntaan ja vielä riittävän hyvin. Kun tämä tieto saadaan esitettyä yksittäisen myyjän tasolla, päästään heitä myös valmentamaan yksilöinä – kohti entistä parempia tuloksia.

Tätä on tiedolla johtaminen: datan avulla rakennetaan ymmärrys siitä, mitä tavoitteisiin pääsemiseksi tulee tehdä, ja johdetaan tekemistä reaaliaikaisen näkymän kautta. Niin myynnissä, markkinoinnissa kuin asiakaspalvelussakin.

Haluatko lukea lisää myynnin johtamisesta tiedolla?

Opas myynnin johtamiseen tiedolla

Ohjaako myyntiäsi mutu vai data? – Opas myynnin johtamiseen tiedolla

Koska myynti on aina lopulta numeropeliä, tässä oppaassa tarkastellaan yksinkertaisten esimerkkien avulla, kuinka dataa käytetään myynnin johtamiseen, jotta myyntitavoitteet saavutetaan.

biit corner Lataa opas täältä

Salesforce on myös tiedolla johtamisen työkalu

Salesforce on alusta asiakaskohtaamisiin liittyville liiketoimintasovelluksille ja datalle. Niihin kuuluvat sen omat valmistuotteet, kuten Sales Cloud, ja muut sen päälle rakennetut sovellukset. Salesforce kehitettiin alkujaan myynnin CRM-järjestelmäksi, kuten nimestä voi päätellä, mutta on laajentunut nykyään myös muille liiketoiminnan alueille.

Jotta voisit johtaa liiketoimintaa tiedolla, on yrityksessäsi oltava yhteiset sovitut toimintatavat. Näin nämä prosessit, kuten myynti uusille asiakkaille tai asiakaspalvelun tukipyyntöjen ratkaisu, saadaan tuottamaan tietoa johtamisen tueksi. Samalla työntekijöitä autetaan työskentelemään näissä tilanteissa parhaiden käytäntöjen mukaisesti.

Tarvitaan järjestelmä, joka saadaan tukemaan juuri sinun yrityksesi toimintatapoja. Tämä on Salesforce.

Eri yrityksissä tarpeet ja prosessit ovat erilaisia. CRM-järjestelmän koodaaminen itse tyhjästä olisi suhteettoman työlästä, tai jopa täysin järjetöntä, joten tarvitaan järjestelmä, joka saadaan tukemaan juuri sinun yrityksesi toimintatapoja. Tämä on Salesforce. Se on ratkaisu, josta saadaan sinun myyntiprosesseja tukeva CRM-järjestelmä pienellä vaivalla. Ja se on paljon muutakin.

Haluatko lisätietoa Salesforcesta? Voit jättää yhteydenottopyynnön oheisen lomakkeen kautta (ruksit vain viimeisen ruudun) ja saat samalla sähköpostiisi myös mielekiintoisen oppaan!

Opas myynnin johtamiseen tiedolla

Matkaopas Salesforcen maailmaan

Oppaan lukemalla ymmärrät paremmin, mitä kaikkea Salesforcella voi tehdä ja kuinka CRM:stä rakennetaan pelkän asiakasrekisterin sijaan tiedolla johtamisen työkalu.

biit corner Lataa opas täältä