Päätimme julkaista tämän oppaan niin, että se on vapaasti ladattavissa ja jaettavissa ilman yhteystietojen antamista. Löydät siis alta suoran linkin oppaan pdf-tiedostoon. Jos haluat keskustella lisää oppaan teemoista, voit toki jättää yhteystietosi täyttämällä oheisen lomakkeen.
LinkedInin mobiiliselaimesta johtuvan virheen takia oheinen linkki ei välttämättä toimi sillä suoraan. Se kuitenkin toimii normaalisti työpöytäselaimilla ja muilla mobiiliselaimilla. Voit myös täyttää oheisen lomakkeen ja lähetämme oppaan sinulle sähköpostiin.
Opas tarjoaa sinulle ajatuksia siitä, miten:
Vaikeassa tilanteessa johtajan kuuluu astua esiin. Emme edes yritä kertoa sinulle, mitä sinun pitäisi tässä nykytilanteessa tarkalleen tehdä, mutta voimme yrittää auttaa. Tässä oppaassa esitellään toimintamalli, jonka pohjalta myynti voidaan organisoida uudelleen, rakentaa tilanteeseen sopiva myyntisuunnitelma ja lähteä toteuttamaan sitä.
Olemme tehneet oppaasta mahdollisimman käytännöllisen, joten siitä löytyy yksityiskohtaisia vinkkejä esimerkiksi etäpalavereiden pitämiseen, jo aiemmin sovittujen kauppojen toteutumiseen, ihmisten johtamiseen epävarmuuden keskellä sekä lukuisiin muihin toimenpiteisiin, joita poikkeustilanteessa voi tehdä.
Ja jos haluat perehtyä lisää myynnin johtamiseen tiedolla, voit katsastaa alta myös kevään webinaarimme.
Lataa opas (.pdf)Haastattelimme tätä opasta varten useita kokeneita myyntijohtajia, jotka ovat uransa aikana joutuneet moniin koviin paikkoihin. He korostivat sitä, että jokainen poikkeustilanne on omanlaisensa. Siitä huolimatta historiasta voi ottaa opiksi.
Ennen pitkää tilanne normalisoituu, jolloin myyntiorganisaation on syytä nykyhetken sijaan pitää katse myös tulevassa. Historia nimittäin opettaa, että poikkeustilanteista selviävät parhaiten ne yritykset, jotka osaavat vaikeillakin hetkillä tehdä kestäviä päätöksiä.
Meilläkään ei ole antaa vastauksia kaikkiin vaikeisiin kysymyksiin, mutta voimme kuitenkin yrittää auttaa. Tämä opas tarjoaa ajatuksia siitä, mitä myynnin johto voi nyt koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa tehdä. Oppaan tavoitteena on auttaa myynnin johtoa keskittymään asioihin, joihin voi itse omalla toiminnallaan vaikuttaa.
Ensiarvoisen tärkeää on löytää nopeasti yhteinen suunta ja kulkea sitä kohti. Haastattelemamme myyntijohtajat halusivat muistuttaa, että suunta voi kaiken epävarmuuden ja nopeiden muutosten keskellä olla myös väärä. Sitä voi nimittäin matkan aikana korjata moneen kertaan. Tärkeintä on lyödä kädet saveen ja ryhtyä hommiin.
Toivomme vilpittömästi, että tästä oppaasta on sinulle hyötyä.
Haluatko kuulla lisää myynnin johtamisesta tiedolla? Katsasta Biitin kevään 2020 webinaarit alta.
Kuinka myyntitavoitteet muuttuvat tuloksiksi? – Myynnin johtaminen tiedolla ke 8.4. klo 8:30
Pääsetkö aina helposti myyntitavoitteeseesi? Tavoitteen saavuttaminen on usein epävarmaa ja haastavaa. Kerromme webinaarissa, miten myynnin johtamisesta voidaan datan avulla poistaa epävarmuus ja arvailu. Tiesitkö, että dataa hyödyntävät myyntiorganisaatiot menestyvät merkittävästi kilpailijoitaan paremmin? Liity sinäkin menestyjien joukkoon.
Kasvua suunnitelmallisella avainasiakkuuksien johtamisella ke 6.5. klo 8:30
Avainasiakkaiden tärkeydestä huolimatta vain harva yritys kykenee johtamaan avainasiakkuuksia järjestelmällisesti. Myynnin johdolta puuttuu usein tarkka tieto siitä, mitä asiakkuuksissa tapahtuu. Tässä webinaarissa esitellään käytännönläheinen malli, jonka avulla avainasiakkuuksia voidaan johtaa järjestelmällisesti ja hakea kasvua sieltä, mistä sitä helpoiten löytyy. Nykyisiltä asiakkailta.
Myynnin valmentava johtaminen – ihmiset tuloksen taustalla ke 3.6. klo 8:30
Yrityksesi menestys riippuu pitkälti siitä, kuinka hyvin onnistutte myynnissä. Onnistumisen taustalta löytyy aina yhteinen nimittäjä. Ihmiset. Kuinka autat heitä onnistumaan?